Cóż, najprościej rzecz ujmując jest to po prostu instrukcja korzystania z twojego firmowego logo. Przyda się to przede wszystkim komuś, kto musiałby wykorzystać logotyp do celów np. marketingowych lub graficznych. Są w niej zawarte najbardziej szczegółowe informacje dotyczące między innymi tego co oznacza konkretny element w twoim logo i dlaczego się tam znalazł. Może zostać w niej zawarte nawet wyjaśnienie tego, dlaczego dane elementy mają taki, a nie inny kolor. Ty decydujesz jakie wyjaśnienia i odnośnie czego tyczącego się twojego logo się tam znajdą.
Po co nam w ogóle księga znaku?
Cóż dla wielu osób będzie to po prostu zbędny element, który nigdy im się nie przyda, bo np. mają takie, a nie inne logo, bo po prostu im się taki wzór podobał i tyle. Nie zawsze muszą za nim iść podprogowe przekazy czy symbolicznie znaczenia. Jednak takie sytuacje to coś stosunkowo rzadkiego. Mimo wszystko większość firm stara się zawrzeć w swoim logo jakąś symbolikę czy pewien podprogowy przekaz. Wtedy księga znaku może być czymś naprawdę przydatnym.
W jaki sposób wykorzystamy księgę znaku?
My bezpośrednio raczej z niej korzystać nie będziemy, ponieważ wiedzieliśmy co mieliśmy na myśli wymyślając i projektując swoje logo. Jest to raczej narzędzie, które jest przydatne dla firm marketingowych, które nie miały wglądu w proces twórczy naszego znaku firmowego. Taka księga pozwoli im lepiej zapoznać się z sensem samego logo, dzięki czemu np. Ich reklama na nasz temat będzie bardziej tematyczna co przełoży się na lepiej dostosowany marketing względem ich klientów, czyli nas.
Co się w niej jeszcze znajduje?
Poza objaśnieniami są tam również zawarte różne alternatywne wersje naszego logo. Dokładne objaśnienie kolorystki, tego jak ma być stosowane na konkretnych tłach czy informacje o niedopuszczalnych modyfikacjach. Danych jest naprawdę dużo i to tylko my decydujemy co się tam znajdzie. Wśród najbardziej podstawowych informacji są tam: geneza powstania, podstawowa wersja, alternatywne wersje, konstrukcja znaku, pole ochronne i podstawowe, kolorystyka, typografia, skalowanie i minimalne rozmiary, stosowanie na różnych tłach, niedopuszczalne modyfikacje.