Skąd bierze się cena za logotyp?

  • Blog
  • >
  • Skąd bierze się cena za logotyp?

Logo to znak graficzny służący do identyfikacji marki. To kluczowy element całej układanki identyfikacyjnej i element stykowy klienta z Twoją firmą.

Logotyp musi oddawać cechy charakterystyczne dla Twojej działalności, być spójnym i estetycznym narzędziem, które w głowie odbiorcy stworzy wizję sukcesu. W internecie możemy natknąć się na wiele ogłoszeń związanych z projektowaniem logo, a ceny są bardzo rozpięte - od przysłowiowego kebaba z colą do kolosalnych kwot rzędu 200.000-250.000 zł. Tak naprawdę kwoty oscylujące w kilkunastu tysiącach i więcej to koszty kompleksowych działań budujących strategię, komunikację i branding marki. W skład takich procesów wchodzą konsultacje społeczne, opracowanie strategii, badania konsumenckie, a więc koszta rosną.

Pytanie, które dręczy wiele osób..

Logo przede wszystkim ma odróżniać firmę od konkurencji, kojarzyć się i wzbudzać dobre emocje. Logotyp to inwestycja, na której nie można oszczędzać. Jak prezentują się ceny na rynku według analizy portalu grafmag?

Logo - ilość pracy i cena

Pamiętajmy, by stworzyć dobrej jakości logotyp, który będzie spójny z całą marką potrzebna jest dogłębna analiza firmy. Powinniśmy poznać obszar jej działalności, historię, cele, misje, elementy charakterystyczne, zrobić research. Na to potrzeba czasu.

Jeżeli poznamy wszystkie kwestie omówione wyżej - to czas na szkice, koncepty i próbę wizualizacji. Następnym elementem jest skonsultowanie konceptów z inwestorem oraz wybranie pomysłu. Czas na realizacje konceptu, dopracowanie go i oddanie. Ewentualne małe poprawki, zmiana kolorów i dyskusje pochłaniają kolejne dni.. i tak mijają 2, 3 tygodnie. Wydaje się więc, że kwota oscylująca w granicach 3.000 zł jest jak najbardziej uczciwa. Oczywiście wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów są tańsze odpowiedniki, które jednak ograniczają niektóre z naszych możliwości. Tańsze logo (800-1500 zł) jest wybierane na początek działalności, co wiąże się później zazwyczaj ze zmianą identyfikacji wizualnej. Najlepsze Agencje Marketingowe, czy Graficzne chcą, by logotyp został uszyty na miarę Twoich potrzeb, a na to potrzebują czasu.